O počasí. /fejeton/

Počasí, kromě politiky, je nejčastějším tématem nenucených a nevyhnutelných hovorů. Když třeba sedíte dlouhé půlhodiny u doktora v čekárně vedle jiného chorobou postiženého človíčka, nebude se s ním bavit přeci o jeho nedostatku. Nebo když potkáte někoho, koho jste už dlouho neviděli, nebudete mu přeci hned vyprávět o svých problémech v práci, nebo doma.

Musím ale také říci, že dneska se ani o té politice nedá dost dobře a bez následků hovořit. Málo platné, v té době před revolucí to bylo snazší. To jsme všichni věděli, co se chystá a hlavně, kdo za to může a když nic jiného, každý znal nějaký ten dobrý politický vtip. Dneska je to o to složitější, že nevíte kdo kam patří. Modří ptáci, páni z růže, žlutaví, rudí, knížecí, či miliardoví.

Takže vlastně fakt nezbývá, než se bavit o počasí. Snad jen muži, pokud se lépe znají, mají ještě jedno téma – ženy, pochopitelně, že ne ty vlastní.

Ano, počasí je vděčné téma. Nikoho neurazíte, s každým můžete, aniž by utrpělo vaše ego, i souhlasit. Neprovokovat je dneska velice důležité. Každý jiný názor totiž znamená, že budete zařazeni buď do kategorie namyšlený blbců, nebo do kategorie debilů.

Zajímalo by mě, do jaké z těchto skupin zařazují mí známí a ti s kterými jsem téma počasí rozebíral, mě. Já jsem totiž ten, co leckdy nesouhlasí. Jsem totiž už na tom tak, že si pamatuji i to, co bylo před půlstoletím, což mi ale dává oprávnění k mým neotřelým názorům.

Víte, nenávidím to věčné stěžování. V prosinci se mnozí diví, že sněží, v únoru je překvapí mráz a v květnu déšť. Proč se neodstěhují někam na mořskou pláž. Ale nejde jen o sníh a mráz.

Jsou i situace, kdy většinou díky zprávám komerčních stanic, jsou lidé zklamaní, že právě třeba v květnu přijde ochlazení, a to ochlazení až na dvanáct stupňů. Proboha, kolik stupňů by tak asi v květnu chtěli?! Tak si dovolím, díky své dlouhověkosti, i tady zopakovat moje stanovisko.

Co si já pamatuji, tak léto trvalo vždy maximálně dva měsíce, zatímco zima dobře pět a o zbylé měsíce se dělí jaro a podzim, tedy sychravo, deštivo, větrno a vlezlo. Je proto naprosto logické, že v květnu, nebo v říjnu nemůže pálit slunce, i kdybychom sebevíc chtěli.

Větru a dešti už prostě neporučíme!

Autor: Jiříbrabec Brabec | pátek 21.11.2014 21:16 | karma článku: 7,86 | přečteno: 484x
  • Další články autora

Jiříbrabec Brabec

Demagogie pana Kalouska

Jsem přesvědčen, že je pořád ještě dost lidí s normálním logickým myšlením, lidí, nepostižených slavománií, ani patologickou negací, ani nesmiřitelnou demagogií, čili lidí uvažujících jinak než mediální hvězda opozice Kalousek.

18.2.2015 v 22:29 | Karma: 34,36 | Přečteno: 1204x | Diskuse| Politika

Jiříbrabec Brabec

Televize pro seniory, nebo pro blbé?!

Ti, co mě znají, se teď budou určitě divit, protože je o mně známo, že jsem velkým příznivcem veřejno-právního kanálu a protože tenhle kritický článek se týká právě České televize.

15.1.2015 v 18:37 | Karma: 36,31 | Přečteno: 2691x | Diskuse| Politika

Jiříbrabec Brabec

Blbost tak velká, že ani já ji nedokážu pochopit

Z televizních zprávách jsem se dozvěděl, že děti v dětských domovech jsou dlužníky. Stupidnost, která by se nemohla snad stát ani v zemi, kde je výrobce mikrovlnné trouby odsouzen k odškodnění za to, že někdo dal do této trouby usušit kočku a ona se mu upekla. (To není výmysl, to je skutečnost z USA.)

9.12.2014 v 20:44 | Karma: 32,50 | Přečteno: 1445x | Diskuse| Politika

Jiříbrabec Brabec

Je lepší dlouhý, nebo krátký

To je otázka co, milé dámy?! Ale zklidněte hormon, o to tu vůbec nepůjde. Vždyť otázku délky řešíte, převážně právě vy, i bez toho dost často.

3.12.2014 v 22:41 | Karma: 7,97 | Přečteno: 571x | Diskuse| Poezie a próza

Jiříbrabec Brabec

Pravda a lež o Zemanovi i jiných.

Naše vnučka nám včera sdělila s očima rozzářenýma jako šelma, co se chystá na kořist, že u nich na gymnáziu se chystá jakási petice proti prezidentovi.

24.11.2014 v 22:39 | Karma: 36,45 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 774x
Jsem autorem třech knih, takže jsem už možná spisovatel, ale pokud ne, tak nevadí - píšu rád, píšu často a píšu .... no, snad dobře.